top of page

Inspiráló egyéniségek: Gasparik B. Krisztina, alias Maja

Napsugaras emberek


A munkámnak köszönhetően rengeteg embert megismerek, amit érzékeny ember lévén néha épp akkora átoknak, mint örömnek érzek. Minden egyes találkozás valamiféle lenyomatot hagy bennem, viszont ha ez igazán örömteli, akkor egyetlenegy találkozás után is kifejezetten szeretettel gondolok a számomra oly kedves személyre.

Maja, a legutóbbi Arizóna zenekar fotózásán, MUA: Liv´s Visage

Kedvenceim a tisztelettudó, kedves emberek. Ja, ki hinné :D De nem ám akármiféle modoros kedvességre gondolok, hanem a sugárzóan pozitív, erős jellemű és őszinte életszeretőkre, akikben van valami leírhatatlan kiegyensúlyozottság és bárhogyan is hangzik, de átlagon felüli empátián alapuló bölcsesség. Ezeket az embereket szoktam napsugárnak nevezni, mivel a közelükben lenni olyan érzés, mintha napoznál – átjár a kellemesen meleg energiájuk és feltöltődsz. Hétköznapi emberek, mégis telis tele vannak olyan pozitív tulajdonságokkal, amik miatt felnézek rájuk, igazi példaképek, mert hozzád tesznek és nem elvesznek belőled.

Nagyon kevés van belőlük, ezért fanatikusan gyűjtöm őket és mivel brutálisan szerencsés ember vagyok, egyre nagyobb a gyűjteményem. :D


Hogy pár olyan személyt említsek, akit ti is nagy valószínűséggel ismerhettek, például Varga Lívi (Liv´s Visage), aki minden bizonnyal azért is ennyire elismert és szeretett sminkes, mert a profizmusán túl hihetetlen személyiséggel rendelkezik, a türelméről és készséges, higgadt hozzáállásáról bárki példát vehetne.


Vagy itt van Bugár Anna, színésznő, akitől barátságosabb és közvetlenebb embert aligha teremtett az univerzum, aki sikerei ellenére olyan alázatosan és szerényen viszonyul mindenhez és mindenkhez, hogy az valami csodálatra méltó.


Vagy a bámulatosan tehetséges és sokoldalú Maja (Gasparik B. Krisztina), akiről minél többet tudok, annál inkább úgy érzem, hogy sokkal több figyelmet és megbecsülést érdemelne. Őt csak az nem szereti, aki nem is ismeri. A profizmusától már csak a személyisége lenyűgözőbb. Hihetetlen könnyedséggel vedlik át kifinomult és decens rádiós bemondóból és műsorvezetőből vadócul és szexin koncertező dívává, majd ebből egy kecses duplaszaltóval anyukává, mindezt olyan méltósággal és hitelesen, hogy az embernek táltva marad a szája. És tudtad, hogy csak 24 éves? Döbbenetes.

Őt faggattam.

Maja, mit gondolsz, mitől vagy te olyan, amilyen?


Most megfogtál...Hogy milyen vagyok, azt nagyjából tudom, de hogy mitől vagyok olyan, amilyen...nehéz kérdés. Egyszerűen és röviden csak legyen elég annyi, hogy ezt az életet, amit kaptam, ezt ezzel a személyiséggel tudom élni, és ezt tudom fejleszteni.


Ki vagy mi motivál a mindennapi életedben vagy a munkádban?


Mióta az eszemet tudom, bennem van az az érzés, hogy szeretném megmutatni... A három pont rejti azt, hogy de mit? Ez időnként változik. Szeretek újat mutatni. Csakis akkor tudok valamit csinálni, ha azt szívvel és lélekkel teszem, és ez nem csak „duma“. Nem szeretek beleszürkülni valamibe. Az, hogy emberek előtt lehetek, gondolatokat és érzéseket közvetíthetek, a legjobb érzés. Szeretek jelen lenni. Ha beülök a rádió -stúdiójába, akkor annak a két órának adom át magam, ha híradózom, akkor az 7-8 perc az enyém, és koncerteken pedig az az egy-másfél óra csakis a közönségé. Természetesen most már egy új szerepkörrel is bővült az életem, ami 0-24-es meló :)


Kiből, miből merítesz erőt?


A motiváció az mindig megvolt bennem, azonban hajlamos vagyok, néha lecsüccsenni. Égi áldás számomra, hogy az a férjem, társam, munkatársam, barátom, aki. Fecó számomra olyan, mint egy „coach“. Mindenben segít, és bizony, ha ő nincs, ma biztosan nem csinálom azt, amit csinálok. Persze, előfordul, hogy megmondja nekem a tutit, ami az adott pillanatban nem mindig tetszik, de nem kérdés, hogy nála jobban senki nem ismer, és mindig megtalálja a módját annak, hogyan motiváljon. Ezért nagyon hálás vagyok neki. Nagyon különös, de azóta, hogy megtudtam anya leszek, ez az érzés megsokszorozódott bennem. Bár még nem érti a kisfiam, sokszor elmondom neki, hogy szeretném, ha büszke lenne rám. És mindez oda-vissza működik. Kereken pedig az első két kérdésedre az a válaszom, hogy a két férfi az életemben, na ők motiválnak. (De jó ezt kimondani :) )

Hogyan tanultad meg ilyen bravúrosan kezelni az útálkozókat, hogyan tudsz felülkerekedni a negatív beszólásokon?


Hm... mint mindent, ezt is meg kell tanulni, és nekem elég korán szembe kellett néznem dolgokkal. Nem volt könnyű az életem, csak engem erről soha nem kérdeztek. Hamar fel kellett nőnöm, de elfogadtam, és most már hálás vagyok érte, mert lehet nem tudnám úgy kezelni az embereket, ahogy most már igyekszem. Hazudnék, ha azt mondanám engem nem tudnak megbántani. Dehogynem! Akkor nem fáj, ha a távolról mutogatnak rám, azonban, ha valaki olyan bánt meg, akit én közel érzek magamhoz, az tud fájni és tudok rajta rágódni. Ennek ellenére valahogy ebből is meg kell tanulni építkezni. Rengetegen ítélkeznek rólam akár a fotóim alapján, főként a színpadi énem miatt. Ez egyáltalán nem zavar, sőt :) Ott a kirívó Maja, aki sokat villant a színpadon, egyik zenész után a másikhoz szalad a koncerten (gondolnak rólam mindent, csak azt nem, hogy a férjem mögöttem zongorázik :) , de ez is a show része...) Aztán pedig ott van a rádiós Kriszta, valamint a decens híradós nő. És az emberek ezt nem tudják sokszor hová tenni.

Arizóna zenekar, 2017

Mi az, amit az emberekben a legjobban szeretsz és mi az, amit legkevésbé?

Egész egyszerűen szeretem, ha valaki jó lélek. Azért viszont nem lelkesedem, ha valaki belép az intim zónámba, ha nem tartják tiszteletben a döntésemet.

Mit szeretsz magadban legjobban és mit a legkevésbé?

A kitartásomat és az elszántságomat szeretem, azt viszont kevésbé, hogy néha nehezen tudok felejteni. Ha úgy érzem jogtalanul bántottak meg, akkor az meglátszik rajtam.

Szerinted mi tesz erőssé valakit?

Az, ha önálló és nem függ a másiktól. Az élet ad nekünk leckéket elég alaposan, és ha tudunk belőlük tanulni, akkor erősebbé válunk.

Arizóna zenekar, 2018

Tervező típus vagy? Mi a következő pont a bakancslistádon?

Gyerekkoromban az voltam. Éltem a magam kis világában és álmodoztam, hogy mi lesz majd. Nagyon hálás vagyok a jó Istennek, hogy amit akkor megálmodtam, most azt az életet élhetem. Örülnék neki, és bízom benne, hogy sikerül népszerűvé tenni, amit csinálok. Engem nagyon éltet az, ha megszületik egy dal és az emberek megtalálják benne saját magukat. Ha egy műsorban olyan témát hozok, ami az embereket érdekli, ha megosztok egy fotót az oldalamon az éppen aktuális gondolatommal, kapok az emberektől visszajelzéseket, megosztják velem az ő tapasztalataikat. Nagyon szeretném, ha ez a kör sokkal szélesebb lehetne. Szeretnék idén lediplomázni, utána pedig fejleszteni magam műsorvezetőként, majd egy olyan műsort képzelek el magamban, amiben igazán én lehetek.

Milyen volt az elmúlt éved, melyek a legkedvesebb emlékeid?

2017 a legfantasztikusabb és legeseménydúsabb évem volt. Feleség és anya lettem, azt hiszem ennél nagyobb változást egy év alatt álmomban sem mertem elképzelni :)

Maja, kismamaként

Mit tartasz a legnagyobb sikerednek, vagy boldogságodnak?

Azt, hogy amim van, amit elértem, azt magamnak köszönhetem. Elég korán fel kellett nőnöm, és örülök, hogy megbirkóztam végül a feladattal. Hamar megtanultam, mi az a munka. A legnagyobb boldogságom a saját családom.

Hogyan fér meg egymás mellett a karrier és a családalapítás, hogyan tudod összeegyeztetni?

Azt veszem alapul, ha nálam sikeresebb embereknek sikerült, nekem is fog. Az én szakmámban nem lehet csak úgy eltűnni, főleg itt. Ami viszont az előnye, hogy nem adott munkaidőhöz kötött. Fecó zeneszerzőként dolgozik, így az ő munkaideje is teljesen flexibilis. A tapasztalatunk egyébként az, hogy sokkal több időt igényel, mintha 8 órát dolgoznánk valahol. De úgy gondolom, hogy az a titka az egésznek, hogy szeretjük, amit csinálunk és nem munkának fogjuk fel. Koncertekre ahová tudjuk, visszük magunkkal a legkisebb zenészcsemetét :)

Megváltozott benned valami, vagy tanultál valami újat magadról azalatt, hogy kismama voltál vagy azóta, hogy anyuka lettél? Ilyennek képzelted az anyaságot, ezt az időszakot?

Teljesen megváltoztatott. Nemcsak a testem változott meg akkor teljesen, de a lelkem is. Az élet a legtermészetesebb tetoválásokat festette rám, amivel meg kellett barátkoznom, de nem volt nehéz, mert kaptam cserébe egy életre szóló ajándékot. Ijesztő és egyben csodálatos érzés, hogy van egy nagy lélek egy aprócska testben, aki csak rám számíthat, akinek jelenleg én vagyok a minden, és az én feladatom az, hogy biztonságot nyújtsak neki. Borzasztó nehéz időszak, és ezt tervezem majd hosszabban is kiírni magamból valamikor, hogy miért. Amúgy is olyan meghatódós típus vagyok, na de most még inkább az lettem. Maga a szülés az már más tészta, azt bizony másnak képzeltem el, mert az első két hét nem úgy alakult, ahogy azt megálmodják az anyukák. Megküzdeni azzal az érzéssel, hogy előbb érkezett, nem lehettünk együtt jó néhány napig... mindez nagyon megviselt. De az a boldogság, amit tőle kapok a legszebb érzés. Mennyivel kevesebb voltam nélküle, az a többlet, amit az anyaság ad, a legnagyobb kincs.

Legújabb bejegyzések
Archív
bottom of page